Zwitsers Zakmes! - Reisverslag uit Batemans Bay, Australië van Steffanie en Mike Caspers en Drost - WaarBenJij.nu Zwitsers Zakmes! - Reisverslag uit Batemans Bay, Australië van Steffanie en Mike Caspers en Drost - WaarBenJij.nu

Zwitsers Zakmes!

Door: Mike en Stef

Blijf op de hoogte en volg Steffanie en Mike

12 Januari 2010 | Australië, Batemans Bay

G'Day to you all!

We bevinden ons inmiddels al weer in het momenteel erg warme NSW! Victoria hebben we op tijd verlaten, met alle bosbrandalarmen nu. Het is daar nu al 3 dgn lang +40 graden, normaal heeft Victoria een beetje dezelfde temperatuur als Nederland in de zomer.
We zitten nu in de plaats Batemans Bay, waar het ook weer lekker druk is met de locals die hun zomervakantie aan het vieren zijn. Gelukkig is NSW erg flexibel met backpackers en kunnen we nu weer (bijna) overal overnachten, zonder bang te zijn om geboet te worden :D
Onze van is nu helemaal af!!! Zie de pica's. Hij is echt zoooooo gaaf! Hij ziet er echt vet sportief uit!!
We krijgen nu nog meer reacties en de locals denken zelfs dat wij gewoon Ozzies zijn die op vakantie zijn. Onze van ziet er inderdaad wel een beetje Australisch uit, nooit bij nagedacht, aangezien de NL kleuren ook wit en blauw (en rood) zijn. We hebben van de week even een grote schoonmaak gehouden en foto's gemaakt voor onze 'SALE'. We zijn echt benieuwd hoe snel, of en voor hoeveel we hem gaan verkopen. Vergeleken met andere backpackersbusjes is de van ons zo netjes, schoon en goed onderhouden. En hij ziet er van de buitenkant ook top uit, de meeste backpackerbusjes zien er verrot uit. Ja, nog erger dan onze van toen we hem kochten. Jullie moeten voor de grap even terugbladeren in onze fotomap om het verschil voor en na de make-over te zien. :D
Jullie vragen je trouwens vast af wat de titel 'Zwitsers zakmes' nu weer met dit verhaal heeft te maken.. nou daar komt ie:
2 dagen geleden zaten wij in het plaatsje Narooma. We hadden er heerlijk eten gekookt, een wasje gedaan en uitgehangen en zaten lekker aan ons theetje. (Daarvoor hadden we trouwens nog cricket gespeeld met locale Ozzies die daar op vakantie waren, vet grappig!)
Er kwam toen wij dus aan onze thee-thee zaten, een politieauto langsgereden. Niets mis mee, gebeurt zo vaak. Dus Mike zwaaide ook nog even naar ze, zoals hij altijd doet. Maar opeens stopten ze (niet voor ons, maar aan de andere kant van de parkeerplaats) en zetten ze vol hun grote licht op ons. Er liep op dat moment een backpacker langs onze tafel. De politie riep naar onze richting toe, naar haar, om terug te komen. Dus zij vroeg heel onschuldig: 'Are they talking to me?" Ze liep vervolgens terug, richting haar 2 mede mannelijke backpackers, en de 2 politieagenten kwamen haar kant op. Eentje liep door naar ons toe. Mijn hard klopte toen echt veel even 1000x sneller.. hihi. Er ging van alles door mijn hoofd, van wat wij mogelijk 'fout' deden. Ik d8 nog even dat hij wat zou zeggen van onze was, omdat we dat gewoon tussen het afdakje hadden gespannen, in het openbaar. Maar daar vroeg hij gelukkig niet naar. Hij vroeg alleen hoe het ging en scheen rond onze tafel. En wat zag hij daar??? 3x raden.. een zwart klein tasje! Hij vroeg of het van ons was..dus niet! Wij nog zo van: 'We think it is hers, she probably dropped it'. De andere agent kwam toen naar ons toe en nam het meisje ook mee. Toen ze vroegen of het van haar was.. ontkende ze dat keihard. Een van de agenten pakte toen zijn mooi leren zwarte handschoenen te voorschijn om het tasje te onderzoeken. Wij leenden braafjes ons gasstoofdoos uit om het poeder in te gooien. (tot ergenis van onze lieve en onschuldige Zwitserse backpacker!)En 1x raden wat er in het zakje zat?? DRUGS!!
Vervolgens vroegen de agenten nog een keer of het van haar was. Weer ontkende ze het en ze wist ook niet hoe het hier kwam, want ze had het nog noooooooit gezien! Met andere woorden: ze wilden de schuld dus even op ons afschuiven!!!!! BITCH! :D sorry voor het taalgebruik, maar ik heb er geen andere nettere woorden voor!
Toen ze verder gingen onderzoeken bleek er dus een Zwitsers zakmes in te zitten met HAAR NAAM erop! Hoe dom kan je zijn?! Daarna durfde ze het natuurlijk niet meer te ontkennen :D En als reden van het liegen gaf ze aan, dat ze bang was en niet wist wat er zou gebeuren als ze erachter zouden komen dat het wel degelijk van haar was. (dat haar zakmes erin zat was ze denk ik vergeten..)
De agenten geloofden trouwens niet dat het van ons was.. ze zagen ons als getuigen. Al van begin af aan.. Wij ogen natuurlijk ook niet echt schuldig, helemaal niet nadat Mike zwaaide. Onze Zwitserse backpacker zei ook dat de politie ons mocht. Toen de agenten zeiden dat ze haar excuses wel eens aan mocht bieden, om ons hier zomaar in te betrekken (en de schuld op ons af te willen schuiven). Dit vond zij zelf niet echt, haar 'sorry' kwam er dan ook heel moeilijk uit.
Ze kreeg trouwens geen straf, maar alleen een officiele geschreven waarschuwing en haar drugs werd afgenomen. Bij een 2e x zou het weer zo gaan en de 3e x krijgt ze een boete of moet ze naar de gevangenis. Haar medebackpackers hadden voor 99.9% ook ergens drugs, maar de agenten gaven al aan dat ze wisten dat de medebackpackers het allang verstopt zouden hebben. Verder staken ze er dan ook geen tijd en moeite meer in. Toen de politieagenten wegreden gingen de 3 backpackers eerst nog even gezellig weer 'roken'. Ze waren ook vet aan het roddelen, ook over ons (dat hoorden we toevallig). Mike bedankte ze toen nog even voor het feit dat ze de schuld op ons wilden schuiven. Hun reactie hierop was zo lullig, ze begonnen een beetje te schelden en vonden dat wij hun een excuses schuldig waren. Wij hadden hun tenslotte 'verraden' door te zeggen dat het tasje niet van ons was. Echt te triest voor woorden dus! Gelukkig gingen ze snel weg.. en gingen wij toen ook lekker een plekje opzoeken om rustig te gaan slapen. Eind goed al goed!! :D

Zo, dat was ons verhaal wel weer voor vandaag.
Veel plezier met schaatsen trouwens!! Daarop zijn wij echt wel jaloers!! :D

(Ps.Momenteel hebben wij een temperatuurverschil van 40 graden met jullie! Hier 35 gr en in NL -5! hihi!)

Tot over een kleine 6 weekjes alweer!

xxxx Mike en Stef

• 12 Januari 2010 - 10:58

Maria:

He schatjes,

Nou wat een stelletje K.. mensen zeg. Het zal je maar gebeuren. Maar gelukkig alles goed afgelopen. Jullie Van is heel mooi geworden daar moeten jullie zeker wel een goede prijs voor krijgen. Ook leuk trouwens dat jullie een zelfde miniatuur hebben. Is dat toeval?
    Hier is het nog steeds heel koud vooral s'nachts dan vriest het zo'n 6 tot 10 graden en er ligt nog sneeuw. Maar of de 11steden tocht door gaat is nog maar de vraag, er ligt te veel sneeuw op het ijs waardoor het te ruw en onregelmatig is om lekker te schaatsen en sommige plekken nog te onbetrouwbaar om zo'n grote mensen menigte te dragen. Dus wie weet wordt hij wel gereden in februari, moet het wel blijven vriezen. Verder gaat hier alles gewoon zijn gang en zijn er geen nieuwe of spectaculaire gebreurtenissen te melden.
    Kus mama

• 12 Januari 2010 - 11:02

Teuny:

Hi guy and doll,

Ziet er allemaal "vet gaaf" uit. Mooie blauwe bus met witte strepen, lol, zo ziet de Aygo van Mike er ook uit, haha. Leuk om zo'n "spannende" situatie mee te maken. Gelukkig maar dat het goed is afgelopen voor jullie. Het kan ook heel anders lopen in dergelijke gevallen. Hier alles okidokie en nog steeds erggggg in..... ;) :-) :p. Keep cool en geniet maar volop van de heerlijke warmte daar. En van alle ervaringen die jullie opdoen in Australia.
    Welgemeende Hollandse groet van mij.

• 13 Januari 2010 - 17:57

Maaike:

Zozo weer een ervaring rijker zeg ik maar, gelukkig dat het goed is afgelopen! Jullie busje ziet er super uit!! Leuk dat jullie ook een klein modeletje hebben ter herinnering! Tot snel alweer de laatste weekjes deze zullen voorbij vliegen dus zeg ik maar weer lekker blijven genieten! Have fun! Dikke kus Maaik

• 16 Januari 2010 - 19:22

Diana Alberts:

hoi met zijn twee.wat een verhaal.het is goed afgelopen.het schaatsen is hier afgelopen.want nu plenst het.dus over is de pret. en ook eindelijk de gladheid. van de week ben ik nog al hard gevallen met de fiets . even gevloekt en weer opgestapt.deed wel pijn.nou groetjes samen tot over een paar weekjes. liefs diana en de rest