Lang leve de bullbar! - Reisverslag uit North Narrabeen, Australië van Steffanie en Mike Caspers en Drost - WaarBenJij.nu Lang leve de bullbar! - Reisverslag uit North Narrabeen, Australië van Steffanie en Mike Caspers en Drost - WaarBenJij.nu

Lang leve de bullbar!

Door: Mike en Stef

Blijf op de hoogte en volg Steffanie en Mike

08 Februari 2010 | Australië, North Narrabeen

Heyhey!

Zoooo.. eindelijk weer een berichtje van ons uit het mooie Ozzie!
Sinds ons laatste berichtje is er weer van alles gebeurd. Het WWOOF-en hebben we nu helemaal achter de rug. De pizza die we daar in de steenoven hebben gemaakt,was heerlijk! Terry had toen ook nog 2 vrienden uitgenodigd, waaronder een Duits vrouwtje. Zij had een heel lekker toetje gemaakt! Het was dan ook een geslaagde aaf. Terry had alleen een beetje te diep in het glaasje gekeken.. hihi.. We hebben uiteindelijk de hele week alleen maar wijnklusjes moeten doen voor hem.. te relaxed! Lang niet zo zwaar als de vorige WWOOF-host (de Duitsers met hun luxe huis)
Op Australia day (26 jan) waren we alweer bij James, in North Narrabeen. In het begin was het nog erg ongemakkelijk.. hij is momenteel ook niet in zijn gelukkigste fase van zijn leven. Dat is goed aan hem te merken. De dag zelf zijn we naar het strand geweest, samen met een vriend en het zoontje van zijn vriend. Lekker gesurft, ja, zelfs ik heb het geprobeerd. Hihi. James heeft trouwens een huisgenoot, een Australische jongen van 21 jaar, Rex genaamd. Hij leeft daar met zijn hond, Rusty! (Mike haalt hun namen nog wel eens door de war, komt vast door de serie Commisaris Rex) Rusty is trouwens vet slim, hij kan zelf de koelkast openmaken en een biertje pakken voor Rex. Hihi.. Rex gaat niet naar school en werkt ca. 50 uur per week in een viswinkel. Verder houdt hij lekker van feesten en drinken(ja, vandaar het trucje dat hij Rusty heeft geleerd)! Niet normaal. Toen wij op Ozzie day terugkwamen van het strand, was het hele huis vol met zijn vrienden. In totaal hebben ze misschien wel 150 flesjes bier gedronken.. echt niet normaal veel! Bijna iedereen was dronken! Hihi. Onze eerste mening over Rex was dan ook niet zo positief. En zijn levensstijl heeft dus ook invloed op die van James. James drinkt nu ook aardig wat biertjes om zijn verdriet weg te drinken. Maar goed.. nu wij er zijn, zijn ze beiden hun leven aan het beteren. Ik heb voor Rex een gezond dieet gemaakt en die is hij nu helemaal aan het volgen. Zijn biertjes heeft hij op werkdagen ook van min.6 naar max.3 stuks gebracht.(nog steeds te veel, maar uiteindelijk moet hij het afbouwen naar 1-2 per dag, met min. 2 alcoholvrije dagen :D) Wij koken nu ook bijna elke aaf, dus in de avond eten ze sowieso gezond. James heeft ons trouwens laten weten dat we tot het einde bij hem in zijn huis mogen zitten, dus dat doen we nu ook eigenlijk.
Wat dan wel weer grappig is, is dat ze beiden naar de kerk gaan. Ze zijn Christian, wij zijn 1x met hun meegeweest naar de kerk. Dit was toch een beleving.. het heeft helemaal niets weg van ons rooms-katholieke geloof. De kerk hier is een grote theaterzaal met (heerlijke) bioscoopstoelen. Verder is er een groot podium waarop een live band speelt. Best goede muziek moet ik zeggen, heel modern, met teksten over God. De pastoor is hier gewoon heel casual gekleed.. geen zwarte lange jurk, maar gewoon een spijkerbroek met een hip overhemd. Ze spreken bij dit geloof ook niet van 'geloven in' God, maar ‘houden van’ God. En i.p.v. met je handen ineen bidden, houden ze hun handen los in de lucht en sluiten ze hun ogen. Ze dansen en zingen mee op de muziek, ze laten zich helemaal gaan. Beetje apart ook wel.. Helemaal als je kijkt wat voor soort mensen het soms zijn.. van die sletjes of jonge gasten net zoals Rex of mensen die dan een slecht verleden (drugs etc._ en nu ineens helemaal in to God zijn. Natuurlijk alleen maar goed... maar ik vond het toch wel een beetje wennen. In NL is er trouwens ook een C3 Church ,in Amsterdam. Dus misschien ga ik er nog wel een keer een kijkje nemen of het daar ook zo ‘vrij’ is als hier.
Mike zijn verjaardag hebben we hier ook gevierd. Om 6.00 had ik stiekem het huis voor hem versierd, om hem toch nog een beetje het gevoel te geven. Het is namelijk wel heel anders hier om jarig te zijn, geen vrienden/familie etc. Wat we niet misten was het koude weer. We hebben ’s middags heerlijk in het zonnetje gepicknicked, het was gewoon 30 graden. Dat maakt Mike niet snel nog een keer mee.. zo’n warme verjaardag. Hihi. In de avond hebben we toen met zijn vieren burrito’s gegeten met appeltaart als toetje! Mmmm! En een Mexicaans biertje erbij, gesponsord door... Rex!! :D

We zijn nu trouwens druk bezig met de verkoop van de auto, we hebben de prijs al laten zakken en enkele reacties gehad, maar helaas is hier nog niets uitgekomen. Vanaf nu gaan we vaker naar Sydney, om daar tussen de andere backpackers te staan met onze mooie auto. Afgelopen zaterdag zijn we trouwens naar de moeder van James geweest, o.a. om het Leger des Heils speldje op te halen! Onderweg hadden we toen nog een kleine aanrijding.. niet schrikken hoor! Het regent hier namelijk al een aantal dagen en de wegen zijn hier dan gelijk spekglad. Vet gevaarlijk! De auto voor ons remde een beetje laat, waardoor wij ook niet op tijd konden remmen. En het was een heuvel die naar beneden liep.. dus we botsten zo tegen de bumper aan. Gelukkig hebben we een bullbar, die staat nu scheef, maar we hebben verder geen schade aan de auto. Wel stom trouwens, want een dag daarvoor hadden we onze van laten checken bij de garage en daar zeiden ze dat alles nog goed was. Vandaag gingen we weer terug om onze E-safety check te regelen (soort APK-keuring) en toen zij diezelfde man dat we nieuwe banden moesten, omdat ze niet genoeg grip meer hadden. Oh? Echt waar?? Hadden we nog niet gemerkt.. hihi.. Dus eigenlijk is het de garage hun fout, zij hadden het bij de service al moeten zeggen. Dan hadden we zaterdag met nieuwe banden gereden en geen aanrijding gemaakt. Maar goed.. nu is alles weer helemaal in orde aan de auto. En met ons gelukkig ook, wij hadden niets van de aanrijding.
Bij James zijn moeder zijn we toen heerlijk van de schrik bekomen, met de NL kroketjes op brood en een zelfgemaakte zalmsalade. Lekker Nederlands weer!
Er is hier in North Narrabeen, waar we nu dus tijdelijk wonen, trouwens een nieuw winkeltje geopend. Een Duits/Nederlands winkeltje, waar ze dus ook dure NL producten verkopen. Rex had toen speciaal voor ons appelstroop, drop en poedersuiker gekocht.Vet lief! Hihi. Nu we al 1,5 week met hem omgaan, zien we toch wel in dat Rex eigenlijk wel een klein hartje heeft. Hij probeert ook sommige woordjes in het Nederlands te leren, wat hilarische momentjes oplevert. En hij probeert nu ook echt wat gezonder te leven..
Verder bestaat ons leventje uit relaxen, surfen, dvd’tjes kijken, Rusty uitlaten (hij heeft totaal geen conditie, vet zielig!) etc.
Aanstaande donderdag gaan we stappen met Rex en zijn vrienden. We zijn benieuwd.. ze zeiden dat we dat echt toch nog moeten ervaren voordat we Ozzie weer verlaten.
Jaja, over 2 weekjes alweer! De tijd is echt snel gegaan.. zoveel mooie en leuke ervaringen opgedaan. We zijn wel een beetje triest dat we weer naar NL gaan, maar aan de andere kant ook wel weer blij. Dan zien we iedereen weer! En kunnen we ons normale leventje weer oppakken!!

Tot snel allemaal!

Xxx Mike en Stef

• 08 Februari 2010 - 06:42

Adrie:

Wat een leuk verhaal weer! Fijn dat jullie bij James mogen blijven tot je naar "huis" gaat. Wel makkelijk ook, want als jullie de Van verkopen heb je nog lekker een bed om in te slapen en een plek om te koken, eten en leven.
    Goed van jullie, voed die alleenstaande mannen maar eens op! hihi ;-)) Gelukkig hebben jullie niets opgelopen bij die aanrijding.
    Jullie moeten natuurlijk wel heelhuids thuiskomen.

groeten van Adrie
    (zus v, Dirk)

• 08 Februari 2010 - 09:23

Desiana:

Leuk weer om te lezen, en jullie zo nog te kunnen volgen, nu aftellen...

Geniet er nog even van!

Liefs Dees

p.s. zondag 28 februari kampioenswedstrijd Dames 1, Stef jij doet toch ook mee ;-)??

• 08 Februari 2010 - 10:18

Sjaak Caspers:

Mooi verhaal weer.
    Zeker een Toyota Prius
    die voor jullie remde !!!

Tot thuis en een goede reis....

• 08 Februari 2010 - 11:45

Maarten:

Hey Stef en Mike!

Klinkt als een heerlijke vakantie op het moment. Daar ben ik ook wel aan toe, dit koude weer ben ik helemaal zat!

Succes met de verkoop van de van.

Groetjes vanuit Papendal!

• 08 Februari 2010 - 17:12

Renaat:

Leuk verhaal weer! Hoop dat het jullie nog lukt om de van te verkopen! Geniet van jullie laatste twee weekjes, want voor je het weet zit je weer in de kou! time flies when you're having fun!
    Tot snel,
    xxx

• 08 Februari 2010 - 18:39

Zus Jacq:

Aloa!

Had t meeste van jullie verhaal al wel gehoord, maar toch nog even goed om te weten hoe het nu echt met jullie gaat....

Vind het wel weer fijn als jullie thuis zijn hoor!

Hoop voor jullie dat de auto snel verkoopt..! Zal wel toch? Jullie hebben m niet voor niets zo mooi gemaakt...

Geniet van jullie laatste dagen en tot gauw!

xxxxx

• 08 Februari 2010 - 18:39

Jacq:

En laat me wel even weten hoe het stappen in Aus is! Lijkt me wel gaaf haha.. :)

Nu pas voor t eerst stappen trouwens? Jullie zitten er al n half JAAR! :P

xxxx

• 09 Februari 2010 - 05:02

Stef:

Ja, ik doe mee met de kampioenswedstrijd. Niet dat ik er veel van ga bakken na bijna 12 maanden bijna niet handballen.. hihi
    xxx

• 09 Februari 2010 - 10:13

Mama Maria:

Dat is helemaal geweldig hoor dat jullie bij James mogen blijven. Nu de Van nog verkopen en dan de terugreis aanvangen. Ben wel heel blij dat jullie weer snel thuis komen.
    Dikke kus en een goede reis terug.

• 10 Februari 2010 - 21:07

Laura:

Lieve Mike en Stef!
    Mooi verhaal weer!
    Ik wilde jullie nog een fijne laatste tijd in Australië wensen! :-D Geniet er nog ff van, want hier sneeuwt het (alweer..)
    Groetjes vanuit een koud Sassenheim!
    Fijne reis alvast!
    xx Lau

• 12 Februari 2010 - 13:10

Maaike:

Haha ja dat word weer flink wennen als jullie hier in nederland zijn weer het normale gestreste koude leven in. Maar wel super leuk, wij hebben er zin in om jullie weer te zien! En begin maart lekker uiteten met z'n achten jes heeft al geboekt! Super gezellie! Geniet nog even van jullie laatste weekje! Probeer nog zoveel mogelijk ervaringen op te doen!

Tot snel! Dikke kus!