Roadtrip! - Reisverslag uit Kiama, Australië van Steffanie en Mike Caspers en Drost - WaarBenJij.nu Roadtrip! - Reisverslag uit Kiama, Australië van Steffanie en Mike Caspers en Drost - WaarBenJij.nu

Roadtrip!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Steffanie en Mike

14 September 2009 | Australië, Kiama

G'day lieve allemaal!!

De afgelopen week is er teveel gebeurd. Ik zal proberen het kort te houden, maar ik waarschuw jullie alvast dat je er even voor moet gaan zitten!!

Vorige week woensdag was ik jarig!(nog bedankt voor de felicitaties) :P hihi. Een heerlijke muffin gegeten, je wilt niet weten hoe groot die hier zijn!!
We konden toen ook eindelijk de 'sleep and tickle-van' ophalen!! Dat was nog een heel gedoe, we moesten allerlei papieren invullen en toen bleek dat ze de mp3 speler vergeten waren er in te zetten. Dus toen moesten we nog 2 uur langer wachten. In de tussentijd hebben we toen de famous Meat Pie van Harry gegeten. (Madonna en Prins Charles en Elton John e.a. gingen ons voor :D) Heel erg lekker vonden wij hem hem echter niet :(
Pas om 17.00 u konden we echt gaan rijden. We zijn toen ergens bij een strandje in Manly gaan koken, vet leuk en een supermooi uitzicht op de zee. Ook heel veel Ausies vonden ons schattig dat we dit deden. De eerste nacht hebben we toen overnacht in een park in Manly, waar we na lang rijden en veel vragen aankwamen. Overnachten mocht hier eigenlijk niet, maar een Ausie zei dat het geen kwaad kon, omdat de politie nu toch nog niet controleerde. We hadden zelfs een (koude) douche en wc's. En genoeg tafeltjes waar we konden eten en zelfs een bbq. Dit zie je hier in elk park, zo anders dan in NL. Ook is hier overal gratis drinkwater te krijgen, dat is verplicht i.v.m. de hitte. Voor ons heel relaxed, zo kunnen we elke keer onze watertank bijvullen!!

We vervolgden onze trip weer verder en kwamen toen in Narrabeen uit. (Na wederom veel omrijden en vragen aan Ausies,nee.. we hadden toen nog geen wegenkaart) Ook dit was een park, gelegen aan zee, waar je gratis kon parkeren. Het was ook een hele mooie dag, dus lekker van het zonnetje genoten. We kwamen toen ook een Ausie tegen, genaamd James van der Heg.. je raadt t al. Hij heeft Nederlands bloed, beide ouders zijn Nederlands. Vet grappig. Hij was zo aardig, hij heeft ons toen aangeboden om bij hem te slapen. Hij is sinds kort verhuisd en heeft nog een kamer over. Dus zo gingen wij de volgende dag naar hem toe. We hebben toen heerlijk voor hem hutspot met een gehaktbal gekookt. Hij vond het vet lekker, wij ook trouwens. Zelf had hij ijs (4 liter) en hele lekkere koekjes (Timtams, met veel choco, lijken een beetje op de Prince koeken)gehaald. Het was een mooie avond, helemaal op het eind, toen hij nog gitaar voor ons ging spelen. Echt super! We hebben er ook heerlijk geslapen en warm gedoucht, ook niet al te onbelangrijk!
James vertelde ons over HollandHouse, een winkeltje waar ze allerlei Nederlandse producten verkopen. Daar bracht hij ons de volgende dag heen, vet aardig weer! We hebben daar lekker dropjes gekocht, ook voor hem (hij is verslaafd aan de dropkogels). Zijn Nederlandse moeder (Alec) woonde dichtbij dat plaatsje, in Blackwood. (Zijn vader, Teunis, is onlangs overleden) Daar zijn we toen met hem naar toe gegaan. Echt supergezellig was dat. Ze spreekt nog zo goed Nederlands, en dat terwijl ze op haar 13e al naar Aus is verhuisd. Ze komt oorspronkelijk uit Maarssen en heeft ook nog steeds dat accent :D
We werden echt verwend door Alec,niet normaal! Als lunch kregen we BITTERBALLEN (zelfgemaakt uiteraard) met mosterd, broodjes met ham en Nederlandse kaas, heerlijk!! Daarna volgden: chips, tucjes met kaas en bacon. We mochten ook blijven eten en slapen, (lekkere NL kost, aardappelen met boontjes, spinazie, salade, T-Bone en heerlijke jus... alleen de appelmoes had ze niet meer in huis :P)
In de avond kregen we weer koekjes, mini marsreepjes, kaasblokjes en lekkere chips. We zaten vol! Het was net of je bij je oma zat.. hihi :D
Na veel geklets en Nederlandse kruiswoordpuzzels te hebben gemaakt, doken we lekker ons warme bedje in. (Alec had het net zo opgemaakt als in een hotel, met handdoekje en washand, etc. vet lief!)
We hebben heerlijk geslapen, we werden pas om 11.30 uur wakker!! hihi..
In de middag zijn we toen nog even langs haar Bowling Club geweest (Bowlen doen ze hier heel anders, in de buitenlucht o.a.) en langs de Salvation Army. (ik heb een speldje voor oma) Wat wel grappig was is dat niemand hier haar naam kan uitspreken, dus ze noemen haar allemaal Alice.

Na afscheid te hebben genomen van Alec zijn we weer verder gaan touren. We zijn o.a. langs Kangaroo Valley gereden, helaas geen kangaroe gezien, en hebben ergens bij een strandje weer overnacht. Nu zijn we in Kiama, (onder Wollongong, aan de kust) bij de 'Blowhole' gemeente. Helaas was de zee te zwak, dus hebben wij geen spuitende 'blowhole' gezien.. :D

Morgen gaan we weer richting Sydney, om dan onze bankpassen op te halen. Eindelijk, eindelijk!! Dan kunnen we pinnen met onze Australische bankpassen!! Dan gaan we echt beginnen aan onze tour, eerst richting het noorden. Onze plannen zijn trouwens veranderd, we gaan niet meer door heel Australie touren. Dit is toch niet echt haalbaar (qua tijd en qua geld).. We doen nu de noordkust tot Cairns en het zuiden tot Adelaide. Nu kunnen we alles lekker relaxter aan doen en nog meer genieten van het moois dat Australie heeft!!

Tot zover weer onze reis tot nu toe!!
Dit keer helaas nog geen foto's, die hopen we er de volgende keer weer op te zetten!

See ya!!

xxx Mike & Stef

• 14 September 2009 - 06:36

Maarten:

Heyhey!

Super cool dat het daar allemaal zo lekker gaat!

En ze eten inderdaad erg veel bij de brandweer ;)

-xxx-

• 14 September 2009 - 09:55

Maria:

Oh wat leuk zeg zulke gastvrije mensen, vind ik helemaal geweldig. Dat is hier wel even anders, stugge hollanders. Ik vind het zo fijn dat het goed gaat met jullie. Ik mis Mike wel hoor s'morgens Pff best raar. Goed idee om de reisplannen te veranderen en rustig aan te doen. Anders heb je over een half jaar misschien alleen foto's uit het raam van de auto.
    Wat de kangeroes betreft die zullen jullie nog wel zien, voorlopig zijn jullie daar nog. Nou lieve schatten ik kijk weer uit naar jullie volgende verhaal! Heel veel plezier geniet ervan.
    Dikke Kussss
    Mama Maria

• 14 September 2009 - 22:16

Natasha:

Heeey stef en mike!!

Jeetje wat een verhaal zeg... moest er idd even voor gaan zitten!!! ook hele leuke foto's heb ze net even bekeken!! Ik merk al dat jullie het erg naar jullie zin hebben en dat een half jaar eigenlijk nog te kort is:P

Ik had vandaag me her-examen pedicuren en daar ben ik ook voor geslaagd dus dat is ook weer een meevaller:P

nou geniet er van!! en doe voorzichtig!!

Dikke kus en knuffel van mij!!

ps. Nog gefeliciteerd steffie:$

• 15 September 2009 - 06:17

Jos :

Hoi Stef en Mike.

Leuk verhaal, ik heb begrepen van enkele collega's dat de ausies met Hollandse afkomst het leuk vinden om backpackers uit Holland te ontmoeten. Nog even een tip als je op de terugweg de auto wilt verkopen moet je naar de parkeergarage bij Kings Cross in Sydney kost 40 dollar per week om daar te staan.

xxx pap

• 15 September 2009 - 14:12

Nel Kuiper:

Lieve Stef en Mike,

Wat voel ik me een "burger trutje" als ik jullie verslagen lees.Bijna ons hele leven speelt zich af in het mooie Warmond, niet te vergelijken dus met wat jullie nu allemaal meemaken en zien. Super hoor! Deze handige tante heeft wat problemen met het bekijken van jullie foto's. Krijg ze niet geopend, helaas... Namens Fred heel erg bedankt voor jullie leuke foto met tekst voor het boek van de bijna 50 jarige Fred. Het feest was erg gezellig, jammer dat jullie er niet bij waren.
    Nou geniet maar weer lekker verder! Wij blijven jullie volgen!

Dikke kus Fred en Nel

• 18 September 2009 - 08:12

Ginger:

Heeeej Stef & Mike!

wat een gave verhalen zeg! ik kijk ontzettend uit naar de foto's!

Kusxxx Gin

• 20 September 2009 - 13:42

Petra Caspers:

Hallo Stef en Mike.
    Wat fijn om te lezen dat het jullie goed gaat.Gaaf dat je dan zo maar met iemand mee mag om te slapen en te eten. Dat zouden wij hier in Nederland zo 1,2,3 niet doen.Oma is helemaal happy dat jullie een speldje van het LDH meenemen.Ze is ook super trots op jullie.Het is thuis wel stil zo zonder jullie.Maar het leven gaat z,n gangetje.Heb op mijn werk voor elkaar gekregen dat ik de Zaterdag voortaan vrij ben.Werk nu de Vrijdagavond.Dat is toch wel wat fijner.Kan ik Zaterdags weer eens ergens naar toe.De foto,s zijn ook erg mooi.
    Nou Stef en Mike geniet maar lekker van dit mooie land. Liefs Mam.